JJ BLOG

教育とライフスタイルをアップデート

40th Anniversary Seiko Matsuda 2020 "Romantic Studio Live"を見た感想を英語で書いてみた

mohamed HassanによるPixabayからの画像

(Japanese followed by English)

今日10月3日は、松田聖子さんの芸能生活40周年記念で、
しかも初のオンラインライブがU-NEXTで配信されました。

ライブ配信時間の1時間前にTwitterで知り、すぐにチケットを購入しました。

夜8時にパソコンの前に座って、聖子さんの歌を1時間ほど楽しみました。

聖子さんは今でも若々しく見え、しかも品があり、
見惚れてしまうほどとても美しかったです。

ライブの前半でまとっておられた黒いレースのドレスと、
後半でまとっておられた白色のドレスがとてもお洒落でした。

ライブの前半では、80年代の懐かしい曲を聞きました。

後半で、聖子さんの新曲「風に向かう一輪の花」を聞きました。

この曲は、聖子さんが作詞されたのですが、

”ありがとう”って言わせて
笑顔でいられること

のところで胸が熱くなりました。

そして、日々、笑顔でいられることに
感謝の気持ちを忘れないようにしようと思いました。

今年はコロナの影響でコンサートが実施できない状況ですが、
オンラインを活用して常に新しいことにチャレンジしている聖子さんは
とても輝いていました。

これからの聖子さんの活躍に、これからも注目していきたいと思えたライブでした。

以前から聖子さんのライブに行きたいと思っていましたが、
まだ一度も行ったことがないので、
リアルのコンサートが再開されたら絶対行きます。

今回のコンサートの見逃し配信は今夜23時から明日までです。

ご興味がある方は、ぜひご覧ください。


Today (October 3) Seiko Matsuda's 40th anniversary of her performing career live, which is her first online live performance, was streamed on U-Next.

I found out about it on Twitter an hour before the live streaming time and immediately bought my ticket.

I sat in front of my computer at 8pm and enjoyed Seiko's songs for about an hour.

Seiko still looks so young and yet so classy and so beautiful that I couldn't help but admire her.

The black lace dress she wore in the first half of the concert and the white dress she wore in the second half were very stylish.

In the first half of the concert, I listened to some nostalgic songs from the 80's. 

In the second half of the concert, I listened to Seiko's new song "Kaze ni Mukau Himawari no Hana (A Flower to the Wind)”.

This song was written by Seiko herself.

When I heard the next part of the lyrics, I was touched:

"Let me just say thank you.

To be able to smile.”

And I tried to remember to be grateful for the fact that I can smile every day.

This year, due to the coronavirus pandemic, she cannot hold the concert.

However, she has taken on new challenges online.

This live performance made me want to continue to pay attention to her future activities.

I've never been to her concerts, so I'll definitely go when the real concert starts up again.

ブログランキング・にほんブログ村へにほんブログ村